Sensorer og TPMS
TPMS er det system i biler, som overvåger at dæktrykket ikke falder under det anbefalede niveau og hermed er med til at øge sikkerheden i bilen, da et for lavt dæktryk kan resultere i dårligt vejgreb, forøget brændstofforbrug og i værste tilfælde en dækeksplosion.
Indtast dit registreringsnummer
- Vis kun produkter der passer til din bil
- Lagerstatus
- Pris
- Brands

1x HD Valve 5702 73mm

1x HD Valve 5704 63mm

1x HD Valve 5706 77mm Bended

1x HD Valve 5707 52mm

1x HD Valve 5705 40mm

1x HD Valve 5701 57mm Bended

Kitset 6x139,7 20M/-

Baolong OE 110788 CHANGAN

"4x Radzierbl. 15\" Volvano SI"

"4x Radzierbl. 16\" Volvano BI"

"4x Radzierbl. 18\" Oslo SI"

"4x Radzierbl. 18\" Oslo BS"

1x Nut for ALCAR Sensor black

1x Nut for ALCAR Sensor grey

DIAS OE C00590676 Maxus

Kitset 5x114,3 20M/67,1

HUF OE RDE077 Daimler/BMW

Kitset black 5x100 20S/--

Kitset black 5x112 20S/--

Kitset black 5x114 20M/67,1

Kitset black 5x108 20M/63,4

Kitset black 20M/--

Kitset black 5x112 20S/66,6

Kitset black 5x112 20S/57,1
- 1
- 2
- ...
- 24
Direkte TPMS:
De direkte TPMS’er benytter sig af sensorer som sidder placeret i hvert hjul og måler det aktuelle dæktryk. Informationerne fra dæktryksmåleren sendes direkte til bilens computer, og i tilfælde af for lavt dæktryk, vil systemet poppe op med en advarsel på instrumentbrættet. Desuden kan den direkte TPMS også måle temperaturændringer, da dette også kan have en indflydelse på dæktrykket
Inddirekte TPMS:
Inddirekte TPMS baserer sig ikke på fysiske sensorer, men derimod på bilens ABS-sensorer, som måler ændringer i hjulenes hastighed. Mister et dæk luft, vil der ske en ændring i den rullende omkreds og få hjulet til at rotere hurtigere end de andre. Dette vil blive registreret af systemet og meddeles til føreren.