Sensorer og TPMS
TPMS er det system i biler, som overvåger at dæktrykket ikke falder under det anbefalede niveau og hermed er med til at øge sikkerheden i bilen, da et for lavt dæktryk kan resultere i dårligt vejgreb, forøget brændstofforbrug og i værste tilfælde en dækeksplosion.
Indtast dit registreringsnummer
- Vis kun produkter der passer til din bil
- Lagerstatus
- Pris
- Brands

Kitset 5x112 20M/60,1

VDO OE A2C9714580280 Alfa

ALCAR Sensor BLE Grey 8.2 v2

ALCAR Sensor BLE Black 8.2 v2

ALCAR Sensor BLE Silver 8.2 v2

Schrader OE 3314 HKMC

Baolong OE 110385 BYD

ALCOA VENTIL 54mm TPMS, rak/83

ALCOA VENTIL 70mm TPMS, 7/72

ALCOA VENTIL 40mm TPMS, rak/72

ALCOA SCREW SENSATA GEN1 SENS

XPENG wheel lock M14x1,5 SW21

20x MG/VW M14x1,5x25 60° SW17

M 12x1.5 60° 70,1/60,1

B 14x1.5x28.7 60° 70,1/66,6

20 x Nut M12x1,5x28,9 SW19

20 x NUT M14x1,5x42,5 SW21

20 x NUT M14x1,5x37SW21

20 x Screw M14x1,5x27 SW17

HUF OE RDE254 AUDI/PORSCHE/VW

AEZSicustar FS M14x1,25x28 60°

AEZSicustar FS M14x1,25x33 60°

Kappe Hybridrad incl. Logo

Kappe Hybridrad incl. Logo
- 1
- 2
- ...
- 23
Direkte TPMS:
De direkte TPMS’er benytter sig af sensorer som sidder placeret i hvert hjul og måler det aktuelle dæktryk. Informationerne fra dæktryksmåleren sendes direkte til bilens computer, og i tilfælde af for lavt dæktryk, vil systemet poppe op med en advarsel på instrumentbrættet. Desuden kan den direkte TPMS også måle temperaturændringer, da dette også kan have en indflydelse på dæktrykket
Inddirekte TPMS:
Inddirekte TPMS baserer sig ikke på fysiske sensorer, men derimod på bilens ABS-sensorer, som måler ændringer i hjulenes hastighed. Mister et dæk luft, vil der ske en ændring i den rullende omkreds og få hjulet til at rotere hurtigere end de andre. Dette vil blive registreret af systemet og meddeles til føreren.